May 4, 2011

20 Question about KISAS



1) give 5 simple words about kisas…

Budu,Kuliah Subuh,Perpustakaan Kisas,Wak Kanang,KSK
2) korg rse korg meletop kt skul…

rasa pernah sekali meletup kt muka,Kena Penampar di pipi sbb fly dgn faiz gi tengok wayang cerita Transformer 2..

3) pe perasaan mse ari pendaftaran. spe org 1st korg tego..korg redha dgn warna file yg diberi?

perasaan malas nak masuk skolah+panas pakai baju skoolah,org 1st tegur senior apa ntah,dia tanya"anta dr skolah mana??"......Mula2 masuk dewan,aku nak masuk rumah biru(KhAliD),tp tetiba seorg senior tarik baju aku dan ckp"Adik,masuklah rumah Thariq(Hijau)!!!"....dia buat muka kesian,aku terpaksa relakan diri join ThariQ.
4) pe yg korg bangga kt skul?

Sebab skolah aku je yang pakai nama KOLEJ ISLAM,Skolah lain semua ada perkataan SEKOLAH kt depan....
5) tempat paling korg suke kt skul…

*A204,sbb itu bilik aku dan ada laptop sabri.
*PERKISAS,tempat tidur aku dan main game....
6) wat is ur nickname in skul..

PiDoT,I hate this name but they still said it....
7) brape kali korg attend gotong- royong? .. pernah escape prep?bpe kali?kat mana n buat apa..??

Setiap kali gotong-royong mesti aku nak escape,tapi hati rasa bersalah je....terpaksa pergi jugak...Prep malam aku slalu pergi,prep petang aku always PONTENG dgn Ammar Yasir. 

8) bile 1st time korg break da rules? N how bout da last time?

Kalau Langgar Peraturan sekolah dh banyak kali,x ingt mana yg 1st...sbb tidak pernah kantoi lagi....1st kantoi,KREKO kena rampas dgn GenG BadaR....Sedih aku...tp mmg patut pun....Lepas tu,Fly gi tengok Wayang Transformers 2 kt Central Point,Klang dan kemudian kantoi dgn cikgu Nik.....aku kena penampar jepun....

9) brape kali korg singgah kantin sehari…

Singgah biler Lapar je.....
10) sume org de kng manis.. so korgnye kngn pahit?

Kenangan Pahit bnyk sngt,Antaranya...Ayah aku meninggal dunia semasa aku tengah dlm minggu ujian percubaan SPM...Tension sngt....1 hari,mata aku tak berhenti menangis sampai kering air mata aku....tp Allahamdulillah,aku dpt gak Str8 A(11A) dlm SPM.
11) andai korg dtaklifkn sbgai KU or TKU… bygkn… n cerita pe yg bkal terjadi..

konfem budak2 kisas happy aku jadi KU,sbb aku suka buat kepala sendiri...aku x galakkan org pergi prep malam dan petang....mesti pengetua tension dgn aku...
12) igt lagi msjid sultan sulaiman… pe korg wat kt sne?

msjid paling best,masa kuliah subuh....tidur.....bangun,pergi makan jamuan kuliah subuh...pastu gi makan kt Dewan Makan pulak....Klau ada program apa2 kt masjid mesti aku join punya,....
13) pe yg terjadi kt dwn kuliah?

Tempat paling selesa utk belajar dan tengok movies.....yg paling best aku terpaksa bagi jwapan utk kelas PQS....ustz panggil aku USTAZ FIRDAUS....aku nak tergelak giler time tu.....sebenarnya,aku x jawab pun soalan tu....pastu aku hentam je jawab...semua org usha pelik kt sbb jwpn salah...heheheh

14) korg ttbe kena jd pres badar or hawa? Amcm… layakkh anda? Pe yg bakal berlaku…

aku akan jalankan revolusi BADAR.....(sebenarnya aku pun xde idea klau jd pres BADAR)...
15) brape kli korg outing dlm sebulan…dgn spe.. or solo? Tmpat pling jauh korg prnh g?

aku rasa setiap minggu aku outing....yang paling jauh aku gi kt Pesta Buku AntaraBangsa 2009 kt PWTC.....ehheheehh....aku naik komuter....esok baru aku balik kisas....xde seorang pun tahu aku gi mana time tu....
16) soalan plg simple…. Pernah fly?

fly????bnyk kali....fly gi wak kanang....jusco bukit tinggi....Midvalley...
17) pebenda yg korg harap akn jadi.. tp ianya tak tercapai akal.. n confirm xkn jdnye!

KISAS jadi kolej yg sebenar.....means xde seragam sekolah,xde buku teks,bawak laptop gi kelas...no more kantin...tukar cafeteria.....

18)kalau diberi peluang balik mse form4/form5 apa yg korang nak buat..??

aku nak jadi no1 dalam batch...kalahkan si Diyana dan budak2 501....dan make sure x kena tendang dr kelas 501....klau boleh aku nak belajar BAT betul2....x nk fail dh...

19)kalau korang tak masuk KISAS agak2 kat sekolah lama apa cerita korang ek..??


X dpt la aku tulis Blog Mengarut macam ni.....Aku rasa tak mungkin aku dapat gi jalan2 Selangor dan KL......
20)soalan last:decribe in 2 word tentang diri korang {sebelom:semasa:selepas} jadi warga KISAS..

Aku x phm la soalan ni????tp aku beruntung dpt blaja kt KISAS..i'm so proud to be KISASIANS.....itu je....tp aku x nk belajar kt kisas dh....cukup la 2 tahun kt kisas....

2 comments:

  1. hello2!!
    apsal ada gak nama aku??x pernah aku ponteng ko ckp aku ponteng..mmg nk kena!

    ReplyDelete
  2. Standard la Ammar....
    bukan kau slalu ajak aku escape kelas....
    aku pun seronok join kau...
    lepas ni x boleh escape kuliah kt Universiti dh....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...